Vegas del 1 “Friday night”

Av:  |  2013/04/09

Fredagen: Flög från OC – mötte upp de andra 49 tjejerna på flygplatsen i Vegas – tog en jättelimo till Trump Hotel -  krigade med mina roomies Caitlin och Lacie om speglarna för att göra oss färdiga – middag med hela gruppen på LAVO – fest på nattklubben – efterfest på Marquee – dansade med Leonardo DiCaprio.

ENG. Had a great first night in Vegas with the girls, partying at LAVO and Marquee.

Comments are closed.

Hej hej

Av:  |  2015/07/27

Jag ska berätta mer om den här dagen en annan dag, för nu är det dags att förbereda Olivias 6 års dag imorgon.

Tänk att hon fyller 6 år. Det är med glädje, kärlek och lycka jag ser på mitt barn.

regncape

Faves of mine

Av:  |  2015/07/27

streetstyle atp1När det kommer till hållbart mode så älskar jag att mixa ekologiska material och hållbara produktioner med hög kvalitet tillsammans med unika secondhand- och vintageplagg samt låna plagg från pojkvännen. Mer medvetna val gör att man också skapar en mer hållbar stil och garderoben fylls med plagg som man älskar.

Jag bär byxor från Tjallamalla från deras secondhandavdelning tillsammans en en vit krispig skjorta och sandaler (Louise black) från svenska ATP Atelier.

With Love / KimB

Website

Mixing second hand pants from my fave store in Malmö with a boyfriend shirt and new pair of sandals from Swedish ATP Atelier.

Tjallamalla would be the one store I highly recommend when visiting Malmö- they mix local designers with well-known Swedish designers such as Diana Orving, Ida Sjöstedt and Ann-Sofie Back all together with a section of second hand as well. Sustainable faves at Tjallamalla would be bags from Moyi Moyi and stockings from Swedish Stockings, and of course their gorgeous range of second hand jewelry!

I found the pants I’m wearing at their second hand section and I’m mixing it with a crip white shirt and classic as well as minimalistic sandals (Louise black) from ATP Atelier.

Love K

La Plage des Salins

Av:  |  2015/07/27

Vi åt flera luncher på underbara La Plage des Salins i St Tropez. Det är en lugnare restaurang direkt på stranden. Så underbart att man kan sitta och äta lunch med tårna i sanden.

Mitt hjärta finns på Capri, nu är jag åter här!

getPart

Från Gotland till Capri….tog jag bil, en bår, buss, tunnelbana, två flygplan, en taxi, en båt och en taxi…..jag glömde min älskade SUSS LA tröja i taxin i Neapel…och taxi chaffören kom tillbaka med den……

getPart-1

Axel Munthes Villa San Michele Museum har en av Italiens vackraste trädgårdar, se min pappa Einar Jolin’s utställning i Cafe Casa Oliv, med några av hans verk från 60 och 70 talet målade just här då jag var liten flicka.

getPart-4

Den vackraste utsikten….man tröttnar aldrig!, denna suddiga bild tog en gammal man från Anacapri,.

Jag har på mig en tunn bomullsklänning från Gudrun Sjöden.

Det var just här som mitt intresse för mat, och mode startade……..Capri my LOVE!

VM I Risotto är numera ändrat till VM i Pizza

Av:  |  2015/07/26

Efter 10 år med sommarfest med tema risotto VM så har vi ändrat tema på vår årliga sommarfest,  (där jag endast en gång kommit på “pall” en 2a plats…..för champagne risotto med persika och hallon med rostad mandel och riven vit choklad…..)

Från och med i år är det VM i pizza, det är som ett knytkalas, gäster kommer och tar med sig vad de önskar dricka, vi bjuder på drinkar och alla smakar av varandras pizzor, Sanna Larsson Rönn lagade 10! olika pizzor! Godast var kanske Uluc ” Bullen” Telmen’s ni vet han som har Halv Grek plus Turk restaurangen i Stockholm, den var smakrik med kryddiga sardeller och så min egen såklart!

getPart-7

Vi hyrde en pizza ugn och Alice bakade den första med salami, mycket god!

getPart-11

getPart-10

getPart-8

Min var vit med olika ostar och gotländsk tryffel

getPart-9

Igelkottar festade på pizza rester!

Plåtning på Gotland

Av:  |  2015/07/26

Vi plåtade höstmode på södra Gotland, använde en underbar och hemlig modell. Så roligt att arbeta med härliga och duktiga  make up och hår stylisten Madeleine Gaterud igen….vi skrattade åt reklamfilmen vi gjorde i Marbella för 25 år sedan…..och lediga tiden typ hela natten var vi på Olivia Valere nattklubben som var inne då…..hahah…… Madeleine använde mycket make up från Make Up Store stort tack!!!! Den som plåtade var min man, Stefan Anderson www.icesanderson.com

getPart-5

getPart-6

Alice i Prada fall 2016 solglasögon i trä

Morning walks.

Av:  |  2015/07/25

Vi började varje morgon i Frankrike med en lång promenad i solen. Bästa starten på dagen. Särskilt med denna utsikten!

Så vacker färg på vattnet.

Bea och Amanda.

Bra att kombinera solning med power walk.

Leonardo DiCaprio Gala

Av:  |  2015/07/23

Så var det dax igen för andra året i rad anordnar Leonardo DiCaprio Foundation en charity gala här i Saint Tropez… Galet crowd! Leonardo DiCaprio himself, Sylvester Stallone, Orlando Bloom, Kevin Connolly, Naomi Campbell, Petra Nemcova, Irina Shayk, Victoria Silvstedt m.fl.. John Legend uppträdde live.. Kan bara säga att det var årets fest som inte tog slut förrän tidigt på morgonen.. Jag lämnade vid 06.30 och då var festen fortfarande i full gång…

Leonardo DiCaprio  stod för den här sommarens bästa fest

Leonardo DiCaprio stod för den här sommarens bästa fest

IMG_0215 IMG_0176 IMG_0207

IMG_0219 IMG_0214

St Tropez

Av:  |  2015/07/22

Hade en underbar semestervecka i St Tropez med tre tjejkompisar. Vi skrattade så mycket och hade så kul och mysigt. Här är lite bilder från några dagar på stranden.

Vi körde omkring i Luisas lilla Mini Cooper hela veckan.

Tjejlunch på stranden.

Jag och fina Bea.

Happy!

Hela semester gänget i bilen.

Rosé och lite bär är en bra mix.

Saknar detta underbara fruktfat. Bär och frukter smakar så mycket mer i Europa.

Galna mexikanare på Bagatelle.

Gurkdricka.

En sushiroll på Nikki Beach.

En eftermiddags margarita på Hotel de Paris.

Nya Plaza kvinna

Av:  |  2015/07/22

Hej och förlåt för urusel uppdatering under sommaren. Har varit ute och rest och lämnat datorn hemma helt enkelt. Nu ska jag sätta igång igen!